onsdag 26. september 2012

Eplekake

Hei
 
Jeg surrer litt med oppskrifter og finner dem ikke alltid igjen
når jeg har lyst å bake..
Men i går fant jeg en god oppskrift på eplekake:)
 

 
Oppskrift på Eplekake
 
Pisk 200g sukker og 200g smør til en luftig smørkrem.
Bland i 4 store egg, 170g hvetemel og 1,5 ts sukker.
 
Fyll:
Ha på epleskiver, kanel, sukker og perlesukker på toppen.
Jeg raspet i tillegg opp 3 små epler og blandet i deigen sammen med litt kanel,
da blir den saftig og god!
Kjekt for barn (og meg) som ikke synes de store eplebitene i kaken er så gode:)

 
På bordet står en vase med noen av sommerens siste villblomster:)
Ønsker deg en fin onsdag!


3 kommentarer:

  1. Fine bilder !! Og den eplekaken fikk jeg veldig lyst på nå.... Friste friste!! God onsdag til deg :-)

    SvarSlett
  2. Farlig godt! Takk for oppskrift, den skal huskes :)
    Ha en flott onsdagskveld! Klemmer fra Bondekjerringa

    SvarSlett
  3. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og mat blogger.

    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din, og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Topp Mat Blogg seksjon her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge til din mat-blogg til listen på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen mat blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,

    Ann-Sofi
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett