mandag 13. februar 2012

Blomster små

Hei

I dag er det mandag igjen og starten på en ny uke og nye muligheter. Det har vært strålende flott vær her i dag, så jeg og lillegull har gått en lang tur. På veien såg vi sjønne snøklokker som det akkuratt har kommet blomster på. Et sikkert vår tegn *smiler*. Skulle gjerne plukket en bukett med meg hjem og fått litt vår inn i stua, men de sto desverre midt i en hage så det våget jeg meg ikke på.

I dag har jeg prøvd meg på å lage roser av papir:) Det var veldig gøy og hadde ikke lillegull våknet akkurat da, hadde det nok blitt mye flere*ler*.



Rosene kan brukes til så mye.. Som for eksempel pynt på bordet eller på bordkortene, som rosett på gaver, bare fantasien setter grenser her:)
For å lage rosene trenger du ark i de fargene du ønsker, blyant, saks, en passer eller en skål og lim.
Jeg hadde ikke passer så jeg brukte to skåler en liten og en litt større til å lage en rundinger. Når rundingen var klippet ut tegnet jeg med frihånd (det er bare sjarmerende når det blir litt ujevne kanter) en runding som ble mindre og mindre inn mot midten. Som når man sreller en appelsin:) Så klippet jeg ut og begynte og rulle sammen. Når du slipper kommer det frem en rose. Jeg festet bare den ytterste enden med litt lim, for at den skulle holde.

En fin fin mandag til deg som titter innom:)
Klem fra Camilla


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar